محرومیت سنگین ساپینتو مدارای بیش از حد با او در ایران را زیر سؤال برد.

ساپینتو

به گزارش همشهری‌آنلاین، از زمانی که ریکاردو ساپینتو نیمکت استقلال را ترک کرد و سرمربی آپوئل قبرس شد، اخبار و حواشی او مورد توجه رسانه‌های کشورمان بوده است. تقریبا هفته‌ای نبوده که مسابقات باشگاهی برقرار باشد و تصاویر زشت و زننده از اعتراض‌های ساپینتو دیده نشود؛ شبیه همان کارهایی که او در استقلال می‌کرد و شبیه کارهایی که در تیم‌های قبلی‌اش انجام می‌داد. حالا اما خبر رسیده صبر قبرسی‌ها پایان یافته و آنها با یک حکم محرومیت سنگین، مربی پرتغالی را بدرقه کرده‌اند.

موضوع این است که در حاشیه مسابقه آپوئل با آنورتوسیس فاماگوستا که روز ۲۳سپتامبر (اول مهر) برگزار شد، ساپینتو با داور بازی و نیز سرمربی تیم حریف درگیر شد؛ به‌طوری که او بین ۲ نیمه اخراج شد و رفت روی سکوها. با این حال ناظر مسابقه گزارش تندی علیه مربی پرتغالی تنظیم کرد و حالا هم ریکاردو ۴ماه از همراهی آپوئل محروم شده است؛ حکم سنگینی که عملا فصل را برای این مربی به پایان می‌رساند.

شاید به همین دلیل باشد که رسانه‌های لهستانی (دیگر کشوری که ساپینتو آنجا کار کرده و آنها هم با حیرت در حال رصد این مربی هستند!) از مذاکرات زودهنگام مدیران آپوئل با گزینه‌های جانشینی مربی پرتغالی خبر می‌دهند. گویا ساپینتو حتی بین هواداران هم پایگاهش را از دست داده است.

در نهایت آنچه قبرسی‌ها با این سرعت در مورد ساپینتو انجام دادند، یادمان می‌آورد مسئولان فوتبال ایران تا چه اندازه در مورد این مربی منفعل و بی‌اراده عمل کردند. البته که همینطوری هم ریکاردو چیزی نزدیک به ۱۰بازی را با محرومیت پشت سر گذاشت اما حق او خیلی بیش از اینها بود.

مربی پرتغالی اینجا حتی به داور فحاشی هم کرد که با لب‌خوانی هم محرز شد و در رسانه‌های پرتغالی بازتاب یافت اما کسی کاری به او نداشت. کاش لااقل از قبرسی‌ها (که در سطح اول فوتبال اروپا محلی از اعراب ندارند) یاد گرفته باشیم.

کد خبر 794643
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha